Angelica Andersson

En skrivblogg

Gör om, gör rätt

Publicerad 2017-09-21 16:48:00 i Piraternas Dotter, Redigering,

Nu har jag öppnat mitt dokument, bara för att stänga det igen varje dag i ett par veckor. Petat i något enstaka ord,  men inte jobbat med boken mer än så. Nu får det räcka helt enkelt, annars blir det ju ingen bok. Märker ju mer jag läser av det jag skrivit om av bokens början, att jag inte gillar det. Jag vet inte var jag vill att berättelsen ska börja. Första utkastet hade en ganska stillsam början, mycket exposition, men ändå lite fint. Nu i andra omgången har jag ökat tempot lite, men texten saknar hjärta. Så jag tror jag börjar om igen. Gör om, gör rätt. Funderar på att hoppa fram lite i berättelsen, rakt in i tidpunkten där min huvudkaraktär kidnappas. Men samtidigt är jag lite tveksam, eftersom jag verkligen vill förmedla hennes relation till sin familj. Jag vill att man ska få spendera lite tid i hennes egentliga liv innan hennes pirat-liv börjar. Men jag vet inte vad som funkar bäst. Jag får väl testa helt enkelt.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Angelica Andersson

En blogg om skrivande. En skrivblogg. Jag heter Angelica, 26 år gammal skåning som helst hade skrivit dagarna långa. Och här kommer jag skriva om mina berättelser. Om mitt tvivel och mitt hopp. Mina drömmar och sådant som hör skrivandet till. Kontakt: [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela