Angelica Andersson

En skrivblogg

Första milstolpen [NaNo 17]

Publicerad 2017-11-06 20:23:00 i NaNoWriMo,

 
Min bok är nu över 10000 ord lång! Just 10000 ord känns som den första stora milstolpen under NaNoWriMo, åtminstone för mig. Det känns fantastikskt skönt att ha nått det delmålet, det får resten av månaden att kännas uppnåelig.
 
För övrigt känns berättelsen fortfarande rolig att skriva. Jag skriver romance för första gången, vilket är en relativt ny genre för mig även som läsare. Jag är nyförälskad kan man säga och därmed känner jag inte till de clicheér och tropes som man kanske borde undvika, men vad gör väl det? Denna bok skriver jag helt för mig själv, vilket är väldigt roligt. Karaktärerna växer allt mer tycker jag och jag har fått ut några scener jag tycker mycket om. Förhoppningsvis kan jag undvika second week blues nästa vecka och fortsätta på det här spåret.
 
Hur går skrivandet för er?
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Angelica Andersson

En blogg om skrivande. En skrivblogg. Jag heter Angelica, 26 år gammal skåning som helst hade skrivit dagarna långa. Och här kommer jag skriva om mina berättelser. Om mitt tvivel och mitt hopp. Mina drömmar och sådant som hör skrivandet till. Kontakt: [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela