Angelica Andersson

En skrivblogg

Ändrade planer [NaNo 17]

Publicerad 2017-10-21 10:51:00 i NaNoWriMo, Skriva,

NaNoWriMo is right around the corner! Jag längtar, NaNo är en av mina favoritdelar av året och att delta har blivit en självklarhet. 2017 blir mitt sjätte år och jag har precis ändrat mina planer. Tanken har hela tiden varit att helt enkelt fuska lite och använda årets NaNo till att fortsätta skriva om Piraternas Dotter. Men den senaste tiden har jag börjat skriva på en Romance-berättelse som jag verkligen vill fortsätta med. Så det får helt enkelt bli den som blir årets NaNo-projekt för mig. Piraternas Dotter får jag återvända till i december. 
 
Den här boken tror jag kommer vara sjukt rolig att skriva på det här sättet. Jag har mycket av berättelsen klart för mig och jag har redan börjat skriva (lite fusk kanske, men jag kommer självklart inte räkna de ord jag skriver innan den första november). Romance är en genre som fortfarande är ganska ny för mig, jag har definitivt inte skrivit i den förut. Men jag läser mer och mer och tycker mycket om vad jag kommit över hittills.
 
Kommer ni delta i årets NaNoWriMo? I så fall får ni gärna lägga till mig som writing buddy! Under novembers gång kommer jag uppdatera här med mina framsteg. Jag har bara vunnit en gång förut (2015 - med Piraternas Dotter) och jag hoppas kunna göra det igen i år.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Angelica Andersson

En blogg om skrivande. En skrivblogg. Jag heter Angelica, 26 år gammal skåning som helst hade skrivit dagarna långa. Och här kommer jag skriva om mina berättelser. Om mitt tvivel och mitt hopp. Mina drömmar och sådant som hör skrivandet till. Kontakt: [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela