Angelica Andersson

En skrivblogg

Planera, planera, planera

Publicerad 2018-01-15 22:50:00 i Piraternas Dotter, Redigering,

 
Det går framåt! Idag har jag planerat fyra kapitel i slutet av andra akten av Piraternas Dotter och jag är väldigt nöjd över vad jag har kommit fram till hittills. Detta är första gången jag planerar en berättelse såhär ingående, så jag vet inte riktigt vad jag gör. Men än så länge känns det väldigt bra. Skönt att ha en djupgående riktlinje för berättelsen. Förhoppningsvis ger det resultat när jag börjar skriva om boken. Det bästa med det här är dock att jag är så exalterad över berättelsen igen. Jag hade lite tappat lusten, men den är återfunnen till fullo.
 
Så nu har jag resten av akt två kvar att planera, och slutligen akt tre. Sedan drar det riktigt stora arbetet igång. Just nu ser jag fram emot det. Kanske känner jag annorlunda när det väl beger sig, haha. Hur som helst är jag himla glad att jag bestämde mig för att stanna hos den här berättelsen. Det ska bli så kul att se hur den blir i slutändan.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Angelica Andersson

En blogg om skrivande. En skrivblogg. Jag heter Angelica, 26 år gammal skåning som helst hade skrivit dagarna långa. Och här kommer jag skriva om mina berättelser. Om mitt tvivel och mitt hopp. Mina drömmar och sådant som hör skrivandet till. Kontakt: [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela