Angelica Andersson

En skrivblogg

Pepp och redigering

Publicerad 2017-02-22 10:23:00 i Redigering,

Har varit bortrest några dagar och under tiden har jag upptäckt en superbra podcast! The Rocking Selfpublishing Podcast heter den och jag har massor av avsnitt framför mig. Älskar att ha en riktigt bra podd som man bara kan plöja igenom. Som namnet antyder så fokuserar podden på egenutgivning, vilket jag alltid är intresserad av. Så lyssna på den om ni vill bli lite inspirerade. Jag blev åtminstone väldigt peppad!
 
Under de här dagarna har jag åkt tåg väldigt mycket. Så jag passade på att äntligen dra igång med redigeringen. Skapade helt enkelt ett nytt dokument, klistrade in kapitel ett och satte igång att skriva om. Är inte helt färdigt med det första kapitlet än, men det är skönt att verkligen vara igång nu. Känns som det är ett arbetssätt som kommer passa mig. Att arbeta med berättelsen kapitel för kapitel. Det ska nog bli någonting av den här boken ändå.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Angelica Andersson

En blogg om skrivande. En skrivblogg. Jag heter Angelica, 26 år gammal skåning som helst hade skrivit dagarna långa. Och här kommer jag skriva om mina berättelser. Om mitt tvivel och mitt hopp. Mina drömmar och sådant som hör skrivandet till. Kontakt: [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela