Angelica Andersson

En skrivblogg

Ett nytt projekt

Publicerad 2017-07-23 13:41:00 i Skrivuppdatering,

Ja, det här med att blogga regelbundet är tydligen inte det lättaste om man heter Angelica och är en kronisk prokrastinatör. Men jag vill försöka ändra på det, och jag hoppas det jag börjat pyssla med idag ska hjälpa mig på den fronten. Jag sitter nämligen i detta nu och pysslar med en outline till en ny bok. Åt feelgood-hållet, för varför inte? Är väldigt exalterad över detta, som alltid när jag påbörjar ett nytt projekt. För att inte låta detta rinna ut i sanden tänkte jag komma med regelbundna uppdateringar allt eftersom jag skriver. Om dessa blir varje dag är det skitbra, men åtminstone några gånger i veckan ska jag försöka i alla fall. Det blir kanske lite enformigt för er som läser, men ni är ju inte så många, så det får bli för min egen skull helt enkelt. Förhoppningsvis föder dessa inlägg lite inspiration till annat också, så det blir lite variation här på bloggen. Men nu ska jag sluta svamla och faktiskt presentera hur dessa inlägg kommer se ut.
 
Jag tänker att jag håller det enkelt. Annars tar väl min prokrastinations-hjärna över och det blir ingenting av det alls. Så jag håller mig till en kort lista helt enkelt:

Skrivna ord:
Redigerade sidor:
Höjdpunkt:
Svårighet:
Förhoppning för nästa gång:
 
Det är vad jag kommer hålla mig till åtminstone till en början, så får vi se hur det går. Jag hoppas att detta ska ge mig en liten sporre att såväl skriva som att blogga. Nu ska jag återvända till min outline, så hörs vi snart igen!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Angelica Andersson

En blogg om skrivande. En skrivblogg. Jag heter Angelica, 26 år gammal skåning som helst hade skrivit dagarna långa. Och här kommer jag skriva om mina berättelser. Om mitt tvivel och mitt hopp. Mina drömmar och sådant som hör skrivandet till. Kontakt: [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela