Angelica Andersson

En skrivblogg

Authortube

Publicerad 2018-04-08 13:37:36 i Diverse,

Om man som jag gillar att prokrastinera sitt eget skrivande med att lyssna på andra som faktiskt producerar något är authortube ett fantastiskt ställe att hitta inspiration. Ett hörn av youtube med skrivande människor helt enkelt. Tänkte tipsa om mina favoriter idag!
 
Jenna Moreci
 
 
Jenna är fantastiskt underhållande och inspirerande. Hon räds inte orden och talar informativt och ärligt om livet som egenutgiven författare. Hon har mängder av kul videor att gräva ner sig i, definitivt en favorit. Jag har dock inte läst några av hennes böcker än, men de finns högt på min lista.
 
Kristen Martin
 
 
Det här är produktivitetens ansikte! Kristen är, precis som Jenna Moreci, oerhört informativ och inspirerande. Även om hennes kanal är nästan helt fokuserad på skrivande, så har hon också ett fokus på själva entrepreneurs-delen av författarskapet. Någonting jag verkligen uppskattar. Kristen har även väldigt underhållande vloggar, där vi får följa hennes liv som författare (med ett heltidsjobb vid sidan, fattar inte hur hon hinner allt). Jag håller för närvarande på att läsa hennes första bok, The alpha drive.
 
Natalia Leigh
 
 
En lite mindre kanal, men inte mindre intressant för det. Natalia verkar vara en väldigt härlig person och jag gillar fokuset på egenutgivning hon har. I Natalias videor får publiken förlja med på ett väldigt "hands on" sätt i hennes skrivande. Mycket information om hennes process, etc. Rekommenderas varmt! 
 
Vivien Reis
 
 
Viviens kanal är lite nyare för mig, men hon har varit på youtube ett tag. Hon verkar supergullig och hennes videor är mycket informativa och kreativa. Handfasta tips på såväl skrivandet och processen kring att publicera sin bok. Ser fram emot att kolla in Vivien mer framöver.
 
___
 
Jag skulle jättegärna vilja kolla på fler authortubers, så om ni har några tips tar jag tacksamt emot dem. Kanske finns det några svenska kanaler som fokuserar på skrivande på det här sättet?
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Angelica Andersson

En blogg om skrivande. En skrivblogg. Jag heter Angelica, 26 år gammal skåning som helst hade skrivit dagarna långa. Och här kommer jag skriva om mina berättelser. Om mitt tvivel och mitt hopp. Mina drömmar och sådant som hör skrivandet till. Kontakt: [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela