Angelica Andersson

En skrivblogg

Vi försöker en gång till

Publicerad 2018-01-07 12:33:31 i Piraternas Dotter, Redigering,

 
Det känns som att det enda jag skriver om här på bloggen är hur jag börjar om med Piraternas Dotter hela tiden. Men nu är vi här igen, På ruta ett. Och det känns väldigt bra. Den senaste tiden har jag seriöst tänk skrota den här boken och helt enkelt starta någonting nytt. För det blev liksom inte som jag ville. Jag skrev i cirklar och de "lösningar" jag kommit på visade sig inte hålla. Det kändes helt enkelt väldigt överväldigande att skriva färdigt den här berättelsen. Att putsa och polera så att den blir så bra som jag vill ha den. Men jag är glad att jag bestämde mig för att arbeta vidare med den. Jag älskar ju de här karaktärerna och även berättelsen, även om den inte alltid håller.
 
Så nu är planeringen i full gång. För en djupgående, genomarbetad plan är det jag desperat behöver. Jag är en ganska bekväm person (läs: lat), och ger snabbt upp när saker börjar bli svåra. Så vill jag inte att det ska bli med mitt skrivande. Inte med Piraternas Dotter och inte med några andra berättelser jag ska komma att skriva i framtiden. Så det är bara att sätta sig ner och börja jobba helt enkelt. Och än så länge har det faktiskt varit riktigt roligt. En ny eld har tänts för mig och jag minns varför jag vill att Piraternas Dotter ska bli en färdig bok. För den är värd att berätta. Jag hoppas jag ska få den tillräckligt bra för att den ska vara värd att läsa också.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Angelica Andersson

En blogg om skrivande. En skrivblogg. Jag heter Angelica, 26 år gammal skåning som helst hade skrivit dagarna långa. Och här kommer jag skriva om mina berättelser. Om mitt tvivel och mitt hopp. Mina drömmar och sådant som hör skrivandet till. Kontakt: [email protected]

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela